CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, December 5, 2010

'novel' lives is more beautiful ^^

bg aku, khidupn novel ni lebih cntk. sbb kita dah tahu jaln citer dia, future wtk2 n dia nyew ending msti best. wlaupon kdg2 ada gak novel yg sdey ending dia tp ok...tp realiti bkn spt novel yg kita angan.

ini 1st novel yg aku bli.tajuk dia 'wo ai ni allah'karya penulis dr indonesia vanny chrisma w. novel ni bnyk sumbr2 ilmiah n ada gak la sdeh2.cter dia psal org cina yg x dep agama(xpnh anut mna2 agama, cuba mncri n ingin mngenl sapa tuhan sluruh alam.ada byk sgt p'soaln yg tmbul dlm pmikiran org cina trsbt.spt kta juga org islam kdg2 prnh trtnya2 ttp kita hya mmbnrkn shj.byk rintangan n dugaan yg diorg hdapi. best jgk la bla diorg dpt mncri jwpn untuk semua soaln yg diorg trtnya2 slma ni.


ini plak 2nd novel yg aku bli. tjuk dia 'percaya ada cinta' karya ryana adrina.
novel ni paling best ya ng aku pernah baca.dgn dia nyew jalan cter, wtk2 n ending sume best. novel ni jgk paling banyk bg kesan kat aku.tok brangan tu of course..hehe ttg len pon ade gak.tp mmg sgt2 best. xpnh borng aku bce novel wlpon krap kali ulang. cter dia psal seorg gadis yg amat dhgakn kasih syg ibu bapa yg selalu cbuk menjaga anak org len.dia dpksa khwin mak dia ngan anak kwn mak dia. dia rasa hidup dia hanya utk mak dia bkan utk kbhgiaan dia. ada gak konflik antra saudara. dan mcm lg..wah...novel ni kn mmg sgt menepati cita rasa aku..mmg2 sgt2 best..

ni plak novel yg 33rd bru aku bli smalam. tajuk dia 'cinta aku seadanya' karya murni aqila.

umm...nk kta x best pon xley gak, sbb jln cter dia pon mnrik jgk..tp agak slow ckit.last2 bru dia cam nk mnrik skit.cter dia psal seorg gadia yg ada tnda lahir kat pipi dia. dia malu sbb sume org kutuk dia. dia seorg yg amat2 rendah diri smpai kdg2 dia xsgaja mghina diri sendri. dia xprnh nk sagka yg akan ada org ske kat dia wlaupon dia khwin tnpa prasaan cinta atas rasa kasihan drp keluarga suami. suaminya tdk pernah myentuh nya sejak khwin sbb dia x tau nk 'buat' cner..adoi~~tp dia mmg cinta kat isteri dia. cuma slalu ada slah faham. lelaki egonya tggi.psal maruah x brani dia nk gtau kat bini dia. adoi la.ni la satu2 nye novel yg aku bca dari awl asyik nagis jep smpay la abis..

antara ke tiga2 novel yg aku bli tuh, aku rsa 2nd novel yg aku bli yg pling worth yg prnh aku bca. ia kdg2 sama ngan ctuac aku.tp aku x psti jika aku jgk boleh dpt suami sebaik arsyad zikri tu. dia t'lalu baik sgt2. xprnh aku byang ade x gak lki cmtuh lam dunia ni. mcm papa aku dia b'cinta ngan mama bru dia kwen.tp lam cter tuh diorg kna pksa khwin. btapa bhgianya kalo dpt suami mcm tu.sgt2 memahmi. adoi~~....doa2 je la supaya aku jgak leh dpt suami camtu..

1 comment: